Handelsvillkor på Littleposter.dk
Allmän information
ORIGINAL ApS
Åstvej 10B
7190 Billund
CVR-nr: 30561317
Telefon: 76502030
E-post: kontakt@littleposter.dk
Priser
På Littleposter.dk är alla priser i danska kronor och anges inkl. moms och skatter. Vi förbehåller oss rätten att ändra priser från dag till dag utan föregående medgivande. Reservationer görs för varor som inte är i lager.
Betalning
Littleposter.dk accepterar betalning med VISA-Dankort, VISA, Mastercard. Betalningen kommer först att debiteras från ditt konto när varan skickas. Alla belopp är i DKK. danska kronor och inkl. MOMS Reservation tas för prisfel och slutsålda/utgående varor.
Leverans
Littleposter.dk siktar på att skicka beställningar nästa arbetsdag efter mottagandet av beställningen.
Vi skickar till hela Danmark. Fraktpriser från 39 DKK. Varor kommer att levereras till den leveransadress som anges i beställningen.
Vi levererar inte utomlands och inte till Färöarna och Grönland.
Dina varor skickas med Post Nord eller GLS.
OBS: Om det inte finns plats vid utlämningsstället flyttas paketet till närmaste utlämningsställe, vilket du meddelas om. Om problem uppstår, kontakta kundtjänst.
Varor levereras alla vardagar. Din vara kommer att levereras 1-3 arbetsdagar efter beställning.
Särskilda leveransvillkor gäller för vissa varor. Villkoren kommer att framgå specifikt innan köpet av dessa varor.
Klagorätt
2 års reklamationsrätt medges enligt köplagen. Vår reklamationsrätt gäller material- och/eller tillverkningsfel. Du kan få varan reparerad, utbytt, pengarna tillbaka eller priset reducerat, beroende på den specifika situationen. Reklamationen gäller inte fel eller skador orsakade av felaktig hantering av produkten/tjänsten. Du måste annonsera i "skälig tid" efter att du upptäckt felet/felet. NO SLEEP ApS kommer att täcka returkostnader i rimlig omfattning.
För returer, reklamationer och användning av ångerrätten, skicka till:
ORIGINAL ApS
Åstvej 10B
7190 Billund
Försändelser accepteras ej pr postförskott.
Skadad affisch/ram
Om du oväntat får ett paket som är skadat, ta omedelbart ett foto på det skadade paketet. Läs nedan för mer information.
VIKTIG! Bilddokumentation:
- Foton på alla sidor av förpackningens exteriör.
- Bilder på förpackningar inuti.
- Bilder på den trasiga produkten.
- Bild av förpackningsetikett.
Det är viktigt att alla förpackningar och varor sparas och inte används förrän ärendet är avslutat.
Klagomålet ska skickas till oss via e-post: kontakt@littleposter.dk inom 4 dagar efter att paketet mottagits.
Vi skickar då en ny produkt till dig utan extra kostnad.
Återbetalning
Om det är en återbetalning, vänligen ange bankuppgifter i form av kontonummer och kontonummer så att det avtalade beloppet kan överföras. Denna information kan lämnas ut utan risk per e-post eller annan elektronisk form, eftersom det inte är känslig information och endast kommer att användas för vår fullgörande av återbetalningen.
Ångerrätt
Det finns 14 dagars full returrätt på varor köpta i vår webshop.
Perioden räknas från den dagen;
- Där du tar emot beställningen.
- Tar fysiskt den sista produkten i besittning, vid överenskommelse om flera olika produkter, beställd i en beställning, men levererad individuellt eller i flera partier.
- Får fysisk besittning av sista parti eller sista del när det gäller avtal om leverans av varor bestående av flera partier/delar.
- Den första varan i fysisk besittning vid regelbunden leverans av varor under en angiven period.
Returkostnader är ditt eget ansvar.
Avbokningar ska anmälas till oss senast 14 dagar efter köpet och du ska returnera försändelsen senast 14 dagar efter avbokningen. Beskedet ska ske senast mejla på kontakt@littleposter.dk. I meddelandet ska du göra klart att du vill använda din ångerrätt. Om du vill skicka tillbaka varan till oss ska du fylla i bifogad retursedel och skicka varan till:
ORIGINAL ApS
Åstvej 10B
7190 Billund
Du kan inte ångra dig genom att helt enkelt vägra ta emot varan utan att samtidigt ge ett tydligt besked om detta.
Varor undantagna från ångerrätten
Följande produkttyper ingår inte i ångerrätten:
- Varor som har tillverkats enligt konsumentens specifikationer eller har fått en tydlig personlig touch.
- Förseglade varor som av hälsoskydds- eller hygienskäl inte lämpar sig för retur och där förseglingen har brutits efter leverans.
- Varor som på grund av sin natur är oupplösligt blandade med andra vid leverans.
- Föremål där förseglingen är bruten.
- Utförda icke-finansiella tjänster, om tillhandahållandet av tjänsten har påbörjats med konsumentens uttryckliga medgivande i förväg och erkännande av att ångerrätten upphör när tjänsten har utförts fullt ut.
- Leverans av digitalt innehåll, som inte levereras på fysiskt medium, om utförandet har påbörjats med konsumentens uttryckliga medgivande i förväg och erkännande därav, att han därigenom förlorar sin ångerrätt.
- Tidningar, tidskrifter eller tidskrifter förutom prenumerationsavtal för sådana publikationer.
- Avtal ingångna på offentlig auktion.
– Varor som försämras eller blir snabbt föråldrade.
Återvända
Du måste skicka tillbaka din beställning utan onödigt dröjsmål och senast 14 dagar efter att du har utnyttjat din ångerrätt. Du ska stå för de direkta kostnaderna i samband med returen. Vid retur ansvarar du för att varan är ordentligt packad. Du måste bifoga en kopia av orderbekräftelsen. Frakten går snabbare om du även fyller i och bifogar vårt avbokningsformulär.
Du står för risken för varan från det att varan levererats tills vi har fått tillbaka den.
Vi tar inte emot paket skickade av postförskott.
Varans skick vid retur
Du ansvarar endast för eventuell försämring av varans värde som beror på annan hantering än vad som är nödvändigt för att fastställa varans beskaffenhet, dess egenskaper och sätt på vilket de fungerar. Du kan med andra ord prova produkten som om du provade den i en fysisk butik.
Om varan har provats utöver vad som beskrivs ovan anses den vara använd. Vilket innebär att om du ångrar köpet så får du bara en del eller inget av köpesumman tillbaka, beroende på varans kommersiella värde vid tidpunkten för mottagandet - av returen. För att få tillbaka hela köpesumman måste du testa produkten utan att faktiskt använda den.
Återbetalning
Om du ångrar ditt köp får du självklart tillbaka det belopp du betalat till oss.
Vid en värdenedgång som du ansvarar för kommer denna att dras av från köpeskillingen.
Vid utövande av ångerrätten återbetalas alla betalningar som erhållits från dig, inklusive leveranskostnader (exklusive extra kostnader till följd av ditt val av annan leveransform än den billigaste standardleveransformen som erbjuds av oss), utan onödigt dröjsmål och ej senare än 14 dagar från det datum då vi har fått besked om ditt beslut att utöva ångerrätten. Återbetalningar görs med samma betalningsmedel som du använde för den ursprungliga transaktionen, om du inte uttryckligen har samtyckt till något annat.
Vi kan hålla inne återbetalningen tills vi har fått tillbaka varan, såvida du inte har tillhandahållit dokumentation på att du har returnerat den innan dess.
Personuppgiftspolicy
För att du ska kunna ingå avtal med oss och handla på vår hemsida behöver vi följande information om dig:
Namn
Adress
Telefonnummer
E-postadress
Information om vad du har köpt
Vi behandlar dina personuppgifter i syfte att kunna leverera produkten till dig och för att kunna behandla förfrågningar gällande ditt köp. Behandlingen sker enligt reglerna i vår personuppgiftspolicy för NO SLEEP ApS. Här kan du läsa mer om hur dina uppgifter behandlas, när de raderas och vilka rättigheter du har som registrerad.
Överklagandealternativ - översikt och länkar:
Om du har ett klagomål på en produkt köpt i vår Webshop kan du skicka ett klagomål till:
Danska Konkurrens- og Konsumentverkets Center for Klagomålslösning
Carl Jacobsens väg 35
2500 Valby
Länk: www.forbrug.dk
Om du är en konsument som bor i ett annat EU-land kan du registrera ditt klagomål i EU-kommissionens onlineklagomålsplattform.
Plattformen finns här: http://ec.europa.eu/consumers/odr/
Om du lämnar in ett klagomål här måste du ange vår e-postadress: kontakt@littleposter.dk